ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST 2018 FUAR SONU RAPORU

ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST 2018 

GENEL BAKIŞ

KENDİ REKORUNU KIRDI

Global metalürji sektörünün en önemli fuarlarından biri olan ANKIROS 2018 – “14. Uluslararası Demir-Çelik ve
Döküm Teknolojileri, Makina ve Ürünleri İhtisas Fuarı”, ANNOFER 2018 - 13. Uluslararası Demirdışı Metaller
Teknoloji, Makina ve Ürünleri İhtisas Fuarı ve TURKCAST 2018 - 8. Döküm Ürünleri İhtisas Fuarı, 25-27 Ekim tarihleri arasında İstanbul TUYAP’da gerçekleşti.
Hannover Messe Ankiros Fuarcılık A.Ş. tarafından düzenlenen fuara, 399’u yerli, 621’i yabancı 45 ülkeden
1.020 firma katıldı. Katılımcılar standlarında sektörün önde gelen alıcı firmalarıyla, yeni yatırımlar için Türkiye’nin
potansiyel fırsatlarını değerlendirmek isteyen yabancı firmalar ile bir araya geldi. Aynı zamanda farklı ülkeler ile iş birliği yapmak isteyen yerli firmalar da fuarlarda yer aldı.
Fuar böylece katılımcı bazında kendi rekorunu kırmış oldu. Ziyaretçi bazında da kendi rekorunu kıran fuar üçlüsüne
toplam 17.197 ziyaretçi giriş yaptı. Üç gün boyunca giriş turnikelerinden 39.000 kart girişi okundu.
Fuarda ayrıca uluslararası ziyaretçilerin ve delegasyonların yoğun katılımı dikkat çekti.
Katılımcıların büyük çoğunluğu 2020’de bir araya gelmek üzere rezervasyonunu yaptırdı.
ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST 2018 Fuarları 25 Ekim 2018, saat 9:30'da, sektörün önde gelen
temsilcilerinin katılımıyla ziyaretçisine açıldı. Hannover Messe Ankiros Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü
İbrahim Anıl, açılış konuşmasında “ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST 2018, 1.020 katılımcıya ulaşarak kendi
rekorunu kırmış oldu. Dünyanın 193 ülkesinin 45’i 621 katılımcı ile fuarlarımızda yer aldı” dedi.
Fuarların 1. günü Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede fuarları ziyaret etti.

BÜYÜKDEDE: “FUAR TÜRKİYE’NİN GÜCÜNÜ ORTAYA KOYUYOR”

ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST fuarlarının dünya’da sektörün en önemli fuarlarından biri olduğunu vurgulayan
Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede, “Fuarımızın ülkemiz için sektör temsilcilerimiz için hayırlı
olmasını diliyorum. Gerçekten hem döküm sektörü, hem çelik sektörümüz burada yerli ve yabancı binin üzerinde
firmayla temsil ediliyor. Büyük boyutlu uluslararası firmaların burada bulunması Türkiye demir çelik
endüstrisinin gücünü gösterdiğine inanıyorum. Bu sektör üretiminin yüzde 70’ini ihraç eden bir sektör. Bu fuarın yeni
imkanlar yaratmasını ve Türkiye’nin dünyada bir dev haline gelmesini ümit ediyorum” dedi.

KATILIMCI PERSPEKTİFİNDEN GENEL DEĞERLENDİRME

FUARIMIZIN KATILIMCI SAYISI

1992 Yılından itibaren profesyonel yapısı ile hacmini ve kalitesini sürekli yükselten fuarlarımız, global çelik,
döküm ve demirdışı metaller sektörlerinin her tekrarında ilgiyle beklenen buluşması haline geldiğini tekrar ispat etmiş oldu.
Geçmiş yıllarda yaşanan daralmalar ve çekincelere rağmen, kapsadığımız sektörlerin dinamizmi ile
ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST 2018 fuarları büyümeye devam ederek 4 basamaklı katılımcı sayısına ulaştı.

FUARIMIZIN KATILIMCI PROFİLİ

Fuarlarda, 45 ülkeden 621 yabancı katılımcı, çoğunluğu üretici 399 yerli katılımcı yer aldı.

YABANCI KATILIMCILARIN ÜLKELERE GÖRE DAĞILIMLARI

45 ÜLKEDEN 621 FİRMA VE KURULUŞ ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST FUARLARINDA YER ALDILAR.
GERMANY, 170; CHINA (PRC),87; ITALY, 81; UNITED
KINGDOM, 37; USA, 32; INDIA, 20; SPAIN, 20;
FRANCE, 18; IRAN, 16; BELGIUM, 16; AUSTRIA, 11;
NETHERLANDS, 10; SWITZERLAND, 10; CANADA, 9;
CZECH REPUBLIC, 9; SWEDEN, 9; JAPAN, 7;
DENMARK, 6; KOREA (SOUTH), 5; UKRAINE, 5;
AUSTRALIA, 4; RUSSIA, 4; ROMANIA, 3; SOUTH
AFRICA, 3; ALGERIA, 2; FINLAND, 2; HONG KONG, 2;
ISRAEL, 2; NORWAY, 2; POLAND, 2; SLOVENIA, 2;
TAIWAN, 2; U. ARAB EMIRATES, 2; BULGARIA, 1;
EGYPT, 1; GREECE, 1; LATVIA, 1; LIECHTENSTEIN, 1;
LUXEMBOURG, 1; MACEDONIA, 1; MALAYSIA, 1;
MONTENEGRO, 1; SLOVAKIA, 1; THAILAND, 1

NET STAND ALANI

Fuarlar net stand alanlarına göre karşılaştırıldığında, ilk fuardan 14. fuara kadar 22 kat büyümüş olup, son beş
fuar, 2008 den 2018 e, % 50 alan büyümesi gerçekleşmiştir.

KATILIMCI ANKETİ SONUÇLARI

• Katılımcılarımızın % 79'u ihracat yapıyor; % 7'si ihracat yapmayı planlıyor.
• En çok ihracatın yapıldığı bölgeler; Avrupa, Ortadoğu, Rusya ve Türki Cumhuriyetleri, Amerika ve Afrika olarak belirtilmiştir.

Katılımcıların ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST'da öncelikli hedefleri;

Katılımcılar ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST’akatılmalarının öncelikli hedeflerini “yeni iş bağlantılarını
oluşturmak” ve “mevcut iş bağlantılarını geliştirmek” olarak belirttiler. Temsil edilmek, firma imajını sürdürmek
ve ürünlerini geniş kitlelere tanıtmak da hedefleri arasında bulunuyor.

Katılımcılar ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST 2018 fuarlarının başarısını değerlendirme kriteri olarak
sergilenen ürün ve teknolojileri, genel ziyaretçi niteliğini ve hedeflerine ulaşma doğrultusunda fuarın başarısını esas
almışlardır. Bu hedef ve başarı kriterleri göz önünde bulundurulduğundan yapılan anketin neticelerine göre

• Katılımcıların % 98.5'u “SERGİLENEN ÜRÜN VE TEKNOLOJİLER” açısından İYİ ve ÇOK İYİ bulmuşlardır.

• Katılımcıların % 92'si “STANDLARINA GELEN ZİYARETÇİ NİTELİĞİ” nden MEMNUN olmuştur.

• Katılımcıların %95'i “GENEL OLARAK FUARIN BAŞARISI” nı İYİ ve ÇOK İYİ olarak değerlendirmişlerdir.

ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST 2018 Katılımcı anketinde katılımcıların %99.5'i, sonraki fuarlara katılacaklarını ifade etmişlerdir.
Katılımcılar; Fuarın ziyaretçilerinden üç temel başlıkta %88 oranından memnun olduklarını ifade etmişlerdir.

ZİYARETÇİ PERSPEKTİFİNDEN GENEL DEĞERLENDİRME

ZİYARETÇİ SAYILARI

ANKİROS ANNOFER TURKCAST 2018 fuarlarını 17.197 sektör profesyoneli ziyaret etti. 86 farklı ülkeden 2.657
yabancı, 14.540 yerli ziyaretçi sayıları ile bir önceki fuara göre yabancı ziyaretçi sayısında % 52, yurt içi ziyaretçi
sayısında ise % 12 artış gerçekleşti. Toplam ziyaretçi sayısı önceki fuara göre %17 artış kaydetti.

ANKİROS / ANNOFER ZİYARETÇİ PROFİLİ

ZİYARETÇİLERİN İŞİNİN NİTELİĞİ
• ÜRETİCİ %53
• DİSTRİBÜTÖR / TEMSİLCİ %9
• İTHALATÇI / İHRACATÇI / TOPTANCI %12
• HİZMET SEKTÖRÜ %9
• DİĞER %17

ZİYARETÇİLERİN İŞTİGAL ALANI
• DEMİR ÇELİK %34
• DEMİR DIŞI METALLER %15
• DÖKÜM %32
• DİĞER %19

ZİYARETÇİLERİN İŞTİGAL KONUSU
• ENTEGRE TESİS %13
• ARK OCAKLI TESİS %11
• HADDEHANE %12
• DÖKÜMHANE %28
• DÖVME %8
• ISIL İŞLEM %7
• DİĞER %21

TURKCAST ZİYARETÇİ PROFİLİ

TURKCAST 2018 Fuarının 7 numaralı holü ziyarete gelen sektör ilgililerinin verdikleri hizmet alanına göre dağılımı
öncelikle olarak döküm alıcıları ve döküm alıcısı sektörlerin temsilcileri TURKCAST 2018’ i ziyaret etmişlerdir.

ZİYARETÇİLERİN SEKTÖREL DAĞILIMI
• DÖKÜM %37
• ÇİMENTO SANAYİ %2
• AĞIR SANAYİ %8
• OTOMOTİV SANAYİ %5
• BEYAZ EŞYA ÜRETİMİ %4
• GEMİ İNŞAA SANAYİ %2
• ELEKRİK / ENERJİ %4
• DEMİRYOLU RAYLI SİSTEMLER %2
• İNŞAAT / ALTYAPI / ŞEHİRCİLİK %6
• SAVUNMA / HAVACILIK SANAYİ %3
• ISITMA / TESİSAT / HİDROLİK %5
• DİĞER %22

ZİYARETÇİLERİN İLGİLENDİĞİ METAL ÜRÜNLERİ
• PİK DÖKÜM %17
• ÇELİK DÖKÜM %21
• ALUMİNYUM ALAŞIMLARI %13
• SFERO DÖKÜM %5
• BAKIR ALAŞIMLARI %4
• DİĞER %40

ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST 2018 GENEL İSTATİSTİKLERİ

ANKIROS / ANNOFER / TURKCAST 2018 bir bütün olarak değerlendirildiğinde fuarları ziyaret eden sektör
ilgililerinin görev alanına göre genel dağılımı ise aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

ZİYARETÇİLERİN PROFESYONEL GÖREVİ
• YÖNETİM %34
• SATINALMA %7
• MÜHENDİSLİK / ÜRETİM %13
• BAKIM / TEKNİK DESTEK %6
• AR-GE / KALİTE KONTROL %1
• PAZARLAMA / SATIŞ %12
• FİNANS / MUHASEBE %2
• AKADEMİSYEN / ÖĞRENCİ %8
• DİĞER %17

EŞ ZAMANLI TEKNİK, TİCARİ, İDARİ TOPLANTILAR

TEKNİK KONGRELER

Gerek ticari gerekse bilgi alışverişi açısından metalürji dünyasının merkez noktası olan ANKIROS / ANNOFER /
TURKCAST fuar üçlüsünde 10. Uluslararası Döküm Kongresi, 19. Uluslararası Metalurji ve Malzeme Kongresi
gibi eş zamanlı etkinliklerle, sektörel gelişmelerin, akademik araştırmaların uzmanlar ve sektörün
profesyonelleri ile buluşmaları, karşılıklı etkileşim ve paylaşımlara platform yaratıldı.

10. ULUSLARARASI DÖKÜM KONGRESİ

Bu yılki teması “Türk Döküm Sektöründe Sürdürülebilir Karlılık” olarak belirlenen 10. Uluslararası Döküm Kongresi
tüm sektöre son gelişmeleri paylaşmak ve bilgi birikimini arttırma noktalarında eşsiz bir fırsat sundu. Üç gün
boyunca 7 oturumda toplam 50 sözlü bildirinin sunulduğu Kongrede, Günay Danışmanlık Genel Müdürü Yaylalı
Günay, Hüttenes-Albertus Chemische Werke GmbH – CEO’su Dr. Carsten Kuhlgatz ve Austemper Suzhou
Component Manufacture Inc. - 3E Endüstriyel firmasından Gökhan Lale davetli konuşmacı olarak birer sunum yaptı.
Kongre ile birlikte; 3. TÜDÖKSAD Erdoğan Nas Çevre Ödülleri, 5. Dökümün Fotoğrafları Sergisi, Hakan Karakaya
Döküm ve Heykel Sergisi ile Cevdet Usta ile Döküm Yapıyoruz etkinlikleri de yoğun ilgi gördü.

19. ULUSLARARASI METALURJİ VE MALZEME KONGRESİ

1975‘te ulusal kongre olarak başlatılıp, 1993 yılındaki 9.Kongre ile uluslararası karakter kazandırılan bu etkinlik,
gelenekselleşmiş ve bir marka (IMMC) haline gelmiştir. 19.Uluslararası Metalurji ve Malzeme Kongresi’nde yurt
içinden ve yurt dışından 20 ülkeden 3 gün boyunca, 12 salon ve 53 oturumda toplam 289 bildiri sunulmuş ve
1.000’nin üzerinde kişi kongremize katılmıştır. Biyomalzemeler, Döküm, Seramik-Cam-Refrakter
Malzemeler, Enerji Malzemeleri, Malzemelerin Bozunumu ve Korunma Yöntemleri, Ergitme ve Katılaşma
Teknolojileri, Nanomalzemeler, Demir Dışı Malzemeler; Üretim ve Uygulamaları, Geri Dönüşüm ve Atık Yönetimi,
Çelik Üretim Teknolojileri ve
Uygulamaları, Yüzey İşlemler ve Isıl İşem başlıklarında toplam 10 Sempozyum gerçekleştirilmiştir.
Kongremizin Poster Sunumları, önceki kongremizde olduğu gibi canlı, verimli ve dikkat çekici şekilde olmuştur.
IMMC 2018 kongresinde katılımcılara geniş bir spektrumda en son bilimsel ve teknik çalışmalar hakkında
önemli bilgiler aktarılmış, uluslararası bir platformda tanışma, karşılıklı bilgi ve tecrübe aktarımı sağlanmıştır.

B2B VE ALIM HEYETİ GÖRÜŞMELERİ

T.C. TİCARET BAKANLIĞI YURT DIŞI ALIM HEYETİ PROGRAMLARI

Orta Anadolu İhracatçı Birliği, Türkiye’nin yurt dışı Ticaret Müşavirlikleri kanalıyla gelen Alım Heyeti taleplerini değerlendirerek heyetlerin oluşturulması, fuar alanına getirilmesi, görüşmelerin düzenlenmesi, konaklamaları konularında görevlendirilmiştir. T.C. Ticaret Bakanlığı desteği ile OAIB tarafından Çelik ve Döküm sektörüne yönelik Alım Heyeti organize edildi ve fuar esnasında karşılıklı görüşmeler yapıldı.

TURKCAST – VDMA MATCHMAKING PROGRAMLARI

Son üç fuar tekrarında sürdürülen tanıtım etkinlikleri ile VDMA Alman Makine Üreticileri Birliğinin tüm üyelerine
TURKCAST fuarımızın katılımcıları ile Matchmaking programı duyurulmuş olup Alman döküm alıcılarının
ziyaretleri ve görüşmeleri için program oluşturulmaktadır. VDMA Alman Makina Mühendisliği Sanayicileri Birliği ile
ortak Matchmaking organizasyonunda 60’ dan fazla görüşme planlandı.

PROFESYONEL ALIM HEYETİ ZİYARETLERİ

Profesyonel Uluslararası B2B firmaları ile fuar tanıtımları ve ziyaretleri gerçekleştirildi. Orta ve Yakın Doğu, Afrika
ülkeleri hedeflenerek özel heyet programı yapıldı.

SEKTÖREL DELEGASYON ZİYARETLERİ

YERLİ SAVUNMA VE HAVACILIK SANAYİ & ANKİROS ANNOFER TURKCAST

Savunma ve Havacılık alanında faaliyet gösteren yerli firmalarımız da Türk döküm sanayiinin yetenek ve
fırsatlarını daha yakından tanıdılar. Savunma ve Havacılık Kümeleri, birlikler ve ticari firmalar ile beraber, T.C.
Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı’nın ilgili teknik personelleri fuarlarımızı ziyaret ettiler.
Rusya Döküm Sanayicileri Derneği, Ukrayna Döküm Sanayicileri Derneği, Umman Ticaret Odası
Delegasyonu, Bulgaristan Döküm Sanayicileri heyetler ile Fuarlarımızda misafirimiz oldular.

TÜDÖKSAD, Dünya Dökümcüler Birliği ve Avrupa Dökümcüler Birliği Üyesidir.

İŞ BİRLİKLERİMİZ

TÜDÖKSAD, CHROMAFOR (Erasmus+ KA202) projesinin bir ortağıdır.
TÜDÖKSAD, Türkiye Döngüsel Ekonomi Platformunun bir üyesidir
Rakamlarla TÜDÖKSAD
9.5 Milyar

Türkiye Döküm İhracatı (Euro)

2

Türkiye'nin Avrupa Döküm Üretim Sıralaması

1976

Kuruluş Tarihi

203

TÜDÖKSAD Üyelerinin Sayısı